الرئيسية » الرئيسية » تعين ممثل للمفوضية السامية للأمم المتحدة لشؤون اللاجئين في الأردن

تعين ممثل للمفوضية السامية للأمم المتحدة لشؤون اللاجئين في الأردن

IMG-20200210-WA0015

جلنار الإخباري – باشر السيد دومينيك بارتش عمله كممثل للمفوضية السامية للأمم المتحدة لشؤون اللاجئين في الأردن. حيث أنه عمل سابقًا كممثل للمفوضية في ألمانيا، كما عمل في مجموعة من العمليات الميدانية المعقدة مع مفوضية الأمم المتحدة لشؤون اللاجئين حول العالم، بما في ذلك كممثل في الهند ومديرا لمخيم داداب في كينيا وهو أكبر مخيم للاجئين في العالم، وأيضا عمل نائباً لمنسق الشؤون الإنسانية في العراق.
بدأ رسميًا مهمته لدى الأردن من خلال تقديم خطاب اعتماده في وزارة الخارجية وشؤون المغتربين يوم الاثنين الموافق 10 شباط/فبراير، والتقى بارتش بمسؤولين من بينهم سعادة سجى مجالي الأمين العام للوزارة وسعادة السفير خالد الشوابكة مدير العلاقات الدولية والمنظمات.
مسلطً الضوء على عمق العلاقات الاستراتيجية مع المملكة الأردنية الهاشمية ومعبراً عن التزامه بالدور كممثل للمفوضية علق السيد بارتش بقوله: “مع اقترابنا من السنة التاسعة للأزمة السورية، نحتاج إلى ضمان استمرار دعم المجتمع الدولي للأردن”.

في العام 2020، تواصل مفوضية الأمم المتحدة لشؤون اللاجئين في الأردن توفير الحماية والصحة والتعليم والمعونة النقدية لتلبية الاحتياجات الأساسية ودعم سبل العيش لنحو 750 ألف لاجئ يعيشون في الأردن. حيث أن الاحتياج يقرب من 356 مليون دولار من أجل تقديم هذه الخدمات الأساسية على مدار العام، وحاليا تم تلقي 11% في المئة فقط من هذا الاحتياج.
لمزيد من المعلومات:
محمد الحواري 0798956781 hawari@unhcr.org
ليلي كارليل    0799649430 carlisle@unhcr.org
New Representative appointed at UNHCR Jordan

UNHCR, the UN Refugee Agency, is pleased to announce Dominik Bartsch as its new representative in Jordan. Previously representative for UNHCR in Germany, he has also worked in a range of complex field operations with UNHCR around the world, including as Representative in India and Head of Operations in Dadaab, Kenya, the largest refugee camp in the world. He has also served as Deputy Humanitarian Coordinator in Iraq and was seconded to the Secretary-General’s Office in New York.

Officially starting his mission in Jordan by presenting his letter of credentials at the Ministry of Foreign Affairs (MoFA) on Monday 10th February, Bartsch met with officials including HE Saja Majali, Secretary General and HE Ambassador Khalid Al Shawabkeh, Director of International Relations and Organizations.

Highlighting the deep and strategic ties between UNHCR and the Government of Jordan, Bartsch commented:

“As we are approaching the 9th year of the Syrian crisis, we need to ensure the international community continues to provide sustained support to Jordan.”

In 2020, UNHCR Jordan will continue to provide protection, health, education, cash assistance for basic needs and livelihood support to approximately 750,000 refugees living in Jordan. In addition, $356 million is required in order to deliver these essential services over the course of the year, currently only 11 percent of funds have been received.

For more information please contact

EN Lilly Carlisle, UNHCR Jordan, +962, 799649430, carlisle@unhcr.org

AR Mohammad Hawari, UNHCR Jordan, +962 79 895 6781, hawari@unhcr.org

اضف رد

لن يتم نشر البريد الإلكتروني . الحقول المطلوبة مشار لها بـ *

*